سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جادوی محتوا

لیزر موهای زائد تا چه اندازه موثر است؟

آیا از اصلاح و اپیلاسیون موهای زائد خود خسته شده اید؟ آیا پس از اصلاح ، دچار خارش، بریدگی یا جوش و آکنه می شوید؟ بارها روش های شیو سنتی را امتحان کرده اید و هربار بعد از مدتی مجددا با رشد موهای خود روبه رو شده اید و احتمالا برای خلاص شدن همیشگی از شر موهای زائد خود به فکر استفاده از لیزر افتاده اید.لیزر موهای زائد یکی دیگر از راهای جوانسازی پوست به شمار می رود در این بخش اطلاعات مفیدی درباره لیزر در اختیار شما قرار داده می شود تا با خیال راحت این درمان را انجام دهید .

آیا اثر لیزر موهای زائد دائمی است ؟

خبر خوب این است که لیزر به عنوان تنها راه حذف دائمی موهای زائد شناخته شده است. متخصصان پوست، مو و زیبایی به راحتی و به طور مؤثر از لیزر برای از بین بردن موهای زائد صورت و بدن استفاده می کنند. به لطف پیشرفت های فناوری ، می توانید با خیال راحت موهای زائد خود را لیزر کنید.

اثر لیزر موهای زائد تنها در صورتی که فولیکول مو از بین رفته باشد دائمی است.اما اگر فولیکول مو فقط آسیب دیده باشد ، در نهایت مو دوباره رشد می کند. لیزر موهای زائد با هدف قرار دادن انتهای مو توسط پرتو متمرکزی از نور ، فولیکول آن را از بین می برد .در واقع این روش از بین بردن دائمی مو محسوب می شود ، نه فقط برداشتن موقتی آن.

 

آیا لیزر موهای زائد دردناک است ؟

 

بله ، کمی دردناک اما قابل تحمل است .بسیاری از مراجعه کنندگان، درد ناشی از لیزر موهای زائد را مانند احساس کنده شدن یک نوار چسبناک از روی پوست خود توصیف می کنند. با این حال کمتر از یک درصد از مراجعه کنندگان به کرم بی حسی نیاز دارند. پس نگران درد آن نباشید.

 

آیا لیزر موهای زائد خطرناک است ؟

 

به طور کلی خطرات ناشی از لیزر و به وجود آمدن عوارض جانبی طولانی مدت ناشی از آن بسیار نادر است. این شایعه درباره لیزر موهای زائد که ممکن است باعث ناباروری و آسیب دیدن پرده ی بکارت شود ، فقط یک شایعه است و صحت ندارد. نوع لیزری که برای از بین بردن موهای زائد استفاده می شود کمتر از یک میلی متر به پوست نفوذ می کند و به تخمدان های شما برخورد نمی کند و در نتیجه به آن ها آسیب نمی رساند پس از این جهت نیز نگران نباشید.

 

قبل از اقدام به انجام لیزر حتما تحقیق کنید

به این نکته توجه داشته باشید که کیفیت و ثمر بخشی لیزر موهای زائد به این که چه کسی شما را تحت درمان قرار می دهد بستگی دارد. در بعضی مراکز، لیزر موهای زائد یک درمان پزشکی محسوب می شود، اما در سایر مراکز ممکن است توسط یک تکنسین لیزر و بدون نظارت پزشک متخصص انجام شود. پس تحقیق کنید و مطمئن شوید که مرکز لیزری که قصد دارید خدمات لیزر خود را در آن انجام دهید حتما دارای مجوز معتبر باشد و تحت نظارت پزشک خدمات خود را ارائه دهد.

 

کلینیک زیبایی ره یا با همکاری کادر درمانی متخصص و تکنسین های مجرب و استفاده از به روز ترین دستگاه های لیزر موثرترین و بی خطرترین درمان را به شما ارائه می کند.

 

آیا لیزر موهای زائد عوارض جانبی دارد ؟

 

بعد از اولین جلسه ی لیزر به خصوص در مناطق حساس شاهد تغییرات زیر خواهید بود:

 

  • قرمزی و التهاب پوست
  • خارش
  • التهاب و تورم فولیکول موها
  • سوختگی ملایم

 

این عوارض کاملا طبیعی هستند و معمولاً تا بیست و چهار الی چهل و هشت ساعت بعد از بین می روند. رفته رفته طی دوره ی درمانی ، موهای شما نازک تر و ظریف تر می شوند و این علائم نیز بعد از هر جلسه کم تر و کم تر می شوند.

 

علاوه بر انتخاب یک پزشک متخصص و مجرب برای انجام لیزر بررسی این نکته که آیا استفاده از لیزر برای شما مناسب است یا نه دارای اهمیت است. همچنین باید بعد از لیزر اقداماتی انجام دهید تا خطر و عوارض احتمالی آن را به حداقل برسانید.

 

بعد از لیزر مو چه مراقبت هایی باید انجام داد؟

 

لباس های نرم و پنبه ای و آزاد بپوشید. از پوشیدن لباس زیر تنگ به مدت چهل و هشت ساعت اجتناب کنید.

 

حتماً تا چهل و هشت ساعت بعد محل را تمیز و خشک نگه دارید.

 

همان طور که می دانید پس از لیزر موهای زائد ، نباید در معرض نور خورشید قرار بگیرید. اگربعد از لیزر دچار آفتاب سوختگی شدید به سرعت آن را درمان کنید.

 

از لمس کردن پوست ناحیه درمان خودداری کنید.

 

در برابر خارش پوست مقاومت کنید و آن قسمت را نخارانید . به قسمت های ملتهب دست نزنید .نگران نباشید ، این حالت به این دلیل که پوست شما شروع به بهبودی کرده است طبیعی است.

 

هنگام دوش گرفتن آب را در درجه ی ملایم نگه دارید.

 

با ملایمت پوست خود را بشویید. به مدت سه روز پس از درمان از لیف زبر و اسکراب بدن استفاده نکنید.

 

از رفتن به سالن ورزشی ، اتاق بخار ، سونا ، جکوزی ، استخر و هر گونه فعالیت ورزشی خودداری کنید.

 

اگر مطمئن هستید که به ژل آلوئه ورا حساسیت ندارید می توانید نوع صد در صد خالص آن را به پوست خود بمالید. این ژل التهاب و خارش پوست را کاهش می دهد.

 

در چهل و هشت ساعت اول از قرار گرفتن در معرض هر عاملی که می تواند باعث تحریک پوست شود ، مانند لوسیون ها یا صابون های معطر بدن خود داری کنید.

 

می توانید بعد از اتمام همه ی جلسات لیزر موهای زائد صورت خود، از لوازم آرایشی که از مواد معدنی و نه مواد شیمیایی تهیه شده اند استفاده کنید.

 

برای تمام قسمت هایی که در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید قرار دارند از ضد آفتاب با SPF50+ استفاده کنید و تا جایی که امکان دارد آن نواحی را پوشش دهید.

 

 

https://www.reddit.com/user/doluxcar-iran